سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در خرید لنت ترمز

نکات مهم در خرید لنت ترمز

 لنت ترمز یکی از چند قطعه پر استفاده خودرو با درجه ایمنی بسیار بالایی است که نشان دهنده اهمیت خیلی زیاد این قطعه ظاهرا ساده است. در موقعیت های حساس و به هنگام گرفتن ترمز با شدت بالا که مسئله مرگ و زندگی و یا خسارات مالی مطرح است، اهمیت دو صد چندان وظیفه لنت ترمز، خود را نمایان می کند. پس هیچ چیزی از اهمیت خرید یک لنت ترمز مناسب برای خودروی تان کم نمی کند.

لنت ترمز بخش مهمی از سیستم توقف خودرو است که با تولید اصطکاک در چرخ ها، باعث ایجاد شتاب منفی در حرکت و کاهش سرعت خودرو و یا توقف کامل آن می شود. امروزه لنت های ترمز معمولاً از جنس های مواد ارگانیک، نیمه فلز، فلزی، سرامیک ساخته می شوند.

طول عمر و حرارت و هزینه

برخی از لنت ترمزهای عرضه شده در بازار، دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک زیاد، گرمای بسیار زیادی را تولید می کنند. این لنت ها اگر چه ممکن است از عملکرد خوبی بهره مند باشند اما دارای طول عمر و دوام کافی نیستند که همین مسئله می تواند هزین? زیادی را برای مصرف کننده داشته باشد؛ چراکه به ازای هربار تعویض و خرید لنت ترمز ماشین ممکن است مبلغ هنگفتی را در طولانی مدت بپردازد، درحالی که می توانست با هزینه ای کمتر، لنت ترمزی با ماندگاری بالا،کیفیتی عالی و قیمتی مناسب تهیه کند. این ویژگی را به خوبی می توان در لنت های سرامیکی یافت. اما نباید به فاکتور میزان استفاده از آن، بی توجه بود چرا که علاوه بر جنس و مواد مصرفی در لنت ترمز، میزان ترمزگیری، عامل تعیین کننده بعدی در مشخص کردن طول عمر لنت ترمز ماشین است.

صدای لنت ترمز

موردی که ممکن است رانندگان خودرو را در مواقع مختلف مورد آزار و یا حتی نگرانی قرار دهد، صداهایی است که گهگاهی ناشی از اثر لنت بر ترمز شنیده می شود. این صدا ممکن است به هنگام موقعیتی خاص و یا نوع ماده به کار رفته در لنت و یا سیستم ترمز شنیده شود و رانندگان را به سبب نگرانی از عملکرد آن، روانه نمایندگی ها و یا تعمیرگاه های خودرو می کند. لنت ترمزهای فلزی اینگونه اند. اما در مقابل، لنت های سرامیکی و ارگانیکی این گونه نیستند.

در ادامه با همراه باشید تا مهم ترین ویژگی هایی که به هنگام خرید یک لنت ترمز مناسب لازم است بدانید را برایتان شرح دهیم.

لنت ترمز ماشین

شیشه شدن لنت

ممکن است بارها شنیده باشید که راننده پس از یک سری ترمزگیری پشت سرهم، به خصوص در جاده های شیب دار کوهستانی و شرایطی که فشار بیشتری روی ترمز و لنت آن اعمال می شود، ترمز قدرت قبلی را از دست می دهد و لفظ شیشه شدن لنت را برای آن به کار می برند. دلیل این پدیده را می توان اینگونه گفت:هنگامی که فشار زیادی به ترمز وارد می شود، برای مثال، در طی یک مسابقه اتومبیل رانی یا هنگامی که وسیله نقلیه با وزن بالای خود سراشیبی بلندی را طی می کند، لنت ها و دیسک های ترمز به شدت گرم می شوند و دمای لنت به حدی می رسد که خاصیت کاهندگی سرعت و توقف خودرو را از دست می دهد. همچنین با افزایش دمای پوشش، رزین های مورد استفاده در ساختار آن شروع به تبخیر می کنند. بخارهای حاصل از این تبخیر باعث به وجود آمدن فاصله ای میان لنت و دیسک می شود و این گونه است که فشاردادن پدال ترمز به کاری بیهوده تبدیل شده به طوری که نه از سرعت و شتاب آن کاسته می کند و نه باعث توقف خودرو می شود.

لنت ترمز ماشین باید طبق ویژگی های همان خودرو مانند وزن نوع لاستیک، سرعتی که معمولا با آن رانندگی می شود و همچنین شرایط جوی و دمای محیط رانندگی، طراحی و تولید شوند.

خرید لنت ترمز

یدک لند با دارا بودن تنوعی بالا و جامع در مجموعه لنت ترمزهایی از بهترین و پرآوازه ترین برندهای جهان هم چون لنت ترمز برمبو، تکستار، های کیو، گلد، ایسر، مکاسا، تامی، تایومی، فریکسا، سگال، کارن، کت، ام اچ کو، جی پی جی، کارن، کاله، زیمر، ان اچ سی و ...، دست مشتریان خود را برای انتخاب محصول مورد نظر باز گذاشته تا آنها به راحتی هر چه تمام تر بتوانند لنت ترمزی که مناسب خودروی خود است را پیداکنند و با بررسی تمام ویژگی ها از جمله اطلاعات مفید در مورد شرکت سازنده و مهم تر از همه قیمت به روز آن، اطلاع پیدا کنند و در صورت تمایل، اقدام به خرید نمایند.

یدک لند ارائه دهند? انواع لاستیک خودرو ، لنت ترمز ماشین، از جمله لنت ترمز جلو، لنت ترمز عقب و همچنین لنت ترمز دستی است و شما می توانید با ورود به صفحه مشخص شده برای هرکدام از آنها محصول مورد نظرتان را مشاهده و خرید فرمایید.

شما همچنین در یدک لند می توانید به مقایسه محصولات بپردازید. به این صورت که هنگامی که نیاز به تحلیل همزمان دو یا چند محصول دارید با انتخاب گزینه لیست مقایسه، آن محصول به لیست مقایسه اضافه می شود و در صورت انتخاب گزینه مقایسه شما می توانید تمام مشخصات محصولات مورد نظر را ملاحظه و مقایسه کنید.

مزیت دیگری که یدک لند نسبت به دیگر فروشگاه های لوازم یدکی دارد این است که شما می توانید با افزودن کالای مورد نظرتان به سبد خرید، آن را به صورت آنلاین خرید کنید و در اسرع وقت در محلی که مورد نظرتان است تحویل بگیرید. شما همچنین با داشتن کد تخفیف می توانید از تخفیفی که برایتان در نظر گرفته شده است استفاده کنید.

در وبسایت یدک لند این امکان برایتان فراهم شده است تا با ورود به صفحه انتخاب خودرو یا استفاده از نوار ابزار انتخاب لنت ترمز خودرو در صفحه لنت ترمز، کلیه لنت ترمز های موجود برای خودروی خود را مشاهده فرمایید.

منبع : نمناک